AllSolutions zomerrelease – 24.0.07

Via de release notes blijf je op de hoogte van de uitbreidingen, verbeteringen en nieuwe functionaliteiten die aan de software zijn toegevoegd. Zijn functies aanzienlijk aangepast en/of uitgebreid? Dan geven we dit specifiek aan. In dat geval adviseren we je om tijdens de upgrade alle instellingen, weergaven en autorisaties van de bijbehorende functies goed te controleren en eventueel aan te passen.

Zijn er in je omgeving een of meerdere koppelingen via de REST API actief? Dan vind je in de automatische e-mail de je voor de upgrade ontvangt, een overzicht van de programma’s waarin een aanpassing is doorgevoerd. Zo kun je tijdens de acceptatiecheck de werking van de REST API op deze functies controleren en – waar nodig – aanpassen.

Na de upgrade kun je met de functie Genereren Controlebestand Instellingen (PCHKIN) een tekstbestand genereren waarin onjuiste weergaven en configuraties zijn opgenomen. We raden je aan om dit bij elke upgrade te genereren en de in het bestand gesignaleerde weergaven/instellingen eventueel te corrigeren.

Algemeen

Nieuw! Inloggen met Multi-Factor Authenticatie

Basis

Veld verwijderd uit ‘Parameters AllSolutions’

Actie ‘Integratiegegevens wijzigen’ verwijderd bij ‘Gebruikers’

Nieuw! Gebruikers per bedrijf/administratie aangepaste instellingen en autorisaties geven

REST API uitgebreid

Alert ‘Openstaande acties’ uitgebreid

CRM

Relatie aanmaken op basis van KvK Handelsregister

Document Management

Nieuw! Documenten rechtsgelding tekenen via ‘Docusign’

Naam ‘Ondertekenen.nl’ vervangen door ‘Digitaal ondertekensysteem’

Financieel

Verbeteringen doorgevoerd in grootboekbudgetten en verplichtingen

Grootboek: Verbeteringen in de vastlegging van en controle op budgetniveau

Rekeningsoort resultatenrekening gesplitst in ‘kosten’ en ‘opbrengsten’

Nieuw! Naar keuze betaalspecificatie naar crediteur verzenden

Automatisch bepalen boekjaar/-periode bij geïmporteerde inkoopfacturen

Elektronische factuur in UBL-bestand opgenomen

Nieuwe ‘Inkoop’ module voor inrichten uitgebreid inkoopproces

Meer inzicht in meerjarenverdeling van verplichtingen

Filter op ‘Kostengroep’ toegevoegd bij ‘Verplichtingen’

Verbeterde matching van betalingen van inkoopfacturen (Elektronisch bankafschrift)

Logistiek

Nummering verwerkingsverslagen instellen

Vrije velden beschikbaar bij ‘Orderregels’

Wijzigen verhuurorders via project, subproject of projectfase

Nieuwe functie ‘Controle-overzicht Voorraadaantallen’

Multi-verhuurorder vanuit order gemakkelijk doorzetten naar chauffeur

Online samenwerken

‘Sociale groepen’ gewijzigd in ‘Prikbordgroepen’

Projecten

Wijzigen verhuurorders via project, subproject of projectfase

Service en Onderhoud

Keuze toegevoegd voor ‘Facturen met bedrag nul afdrukken’

Urenregistratie

Gemakkelijker fiatteren van uren over bedrijven heen

Filter op ‘Activiteitsgroep’ toegevoegd in ‘Informatie Uren’