AllSolutions winterrelease – 25.0.01

Via de release notes blijf je op de hoogte van de uitbreidingen, verbeteringen en nieuwe functionaliteiten die aan de software zijn toegevoegd. Zijn functies aanzienlijk aangepast en/of uitgebreid? Dan geven we dit specifiek aan. In dat geval adviseren we je om tijdens de upgrade alle instellingen, weergaven en autorisaties van de bijbehorende functies goed te controleren en eventueel aan te passen.

Zijn er in je omgeving een of meerdere koppelingen via de REST API actief? Dan vind je in de automatische e-mail de je voor de upgrade ontvangt, een overzicht van de programma’s waarin een aanpassing is doorgevoerd. Zo kun je tijdens de acceptatiecheck de werking van de REST API op deze functies controleren en – waar nodig – aanpassen.

Na de upgrade kun je met de functie Genereren Controlebestand Instellingen (PCHKIN) een tekstbestand genereren waarin onjuiste weergaven en configuraties zijn opgenomen. We raden je aan om dit bij elke upgrade te genereren en de in het bestand gesignaleerde weergaven/instellingen eventueel te corrigeren.

Basis

Hyperlink geactiveerd voor ‘Standaardcalculaties’

Koppeling KvK Handelsregister toegevoegd in ‘Parameters AllSolutions’

Wachtwoord niet meer verplicht bij alleen inloggen met Single Sign-on (SSO)

Autorisatie voor starten functies via alerts aangepast

Snel en eenvoudig ‘Kwaliteitsmeldingen’ zoeken en vinden

Nieuwe startfrequentie voor uitvoeren ‘Program Batch Jobs’

Pagina’s snel en gemakkelijk offline halen

Business Intelligence

Nieuwe startfrequentie voor uitvoeren ‘Snapshots’

Configuraties

Hyperlink geactiveerd voor ‘Werkzaamheden’

CRM

Inzicht in uitval e-mailadressen bij uitvoeren mailing naar MailBlue

Offertes aanmaken voor bestaande subprojecten

Document Management

Opmaak gebruiken bij afdrukken documenten op basis van AUTO-sjablonen

Financieel

Autorisatieroutes: Veld ‘Routecode’ vergroot van 3 naar 6 posities

Verbetering inkoopfactuurverdeling bij facturen met btw-verdeling (Waterschappen)

Meer flexibiliteit in de automatische kostenverdelingen

Nieuw! Werken met vreemde valuta bij bestellingen en leverancierscontracten

Indeling formulier ‘Bestelaanvraag’ aangepast

Contractgegevens bij bestelaanvraag wijzigen

Inzicht in inkoopfacturen vanuit leverancierscontract

Indeling formulier ‘Leverancierscontract’ aangepast

Oorspronkelijk bestelnummer vastleggen bij bestelaanvraag

Indeling formulier ‘Parameters Verplichtingen’ aangepast

Nieuwe functie ‘Controle Aansluiting Historie Vaste Activa’

Verbeterde matching btw-code eConnect bij import inkoopfacturen

Hyperlink geactiveerd voor ‘Werkzaamheden’

HRM

Veld ‘Profielcode’ vergroot van 4 naar 8 posities

Bij verwijderen verlofaanvraag regels uit weekstaat verwijderen

Verbetering looncodes (interface Nmbrs®)

Lidmaatschappen

Snel en eenvoudig ‘Lidmaatschappen’ zoeken en vinden

Logistiek

Gemakkelijk orderregels van een multi-verhuur order inzien

Configuraties: Beter inzicht in herkomst bestanden

Picklijsten verwijderen       

Onderwijs

Snel en eenvoudig ‘Leerlingdossiers’ zoeken en vinden

Projecten

Snel en eenvoudig ‘Project-issues’ zoeken en vinden

Subsidie verwerken in grootboek in valuta (NGO)

Service en Onderhoud

Gelijke artikelen totaliseren op werkopdracht

Snel en eenvoudig ‘Contracten’ zoeken en vinden

Verbeteringen in contractfacturering

Inzicht in bestelaanvragen vanuit werkorders