Het kan voorkomen dat via de interface met eConnect een factuur toch niet bij de debiteur kan worden afgeleverd. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Bij elke export naar eConnect blijft het systeem dan proberen om de factuur alsnog af te leveren. Daarom is in deze versie de optie toegevoegd om de verzending te kunnen blokkeren.
Vanuit de functie Formulieren (MFORMC) kun je het factuurdocument opzoeken (via de shortcuts Documentsets of Documenten). Met de nieuwe actie Blokkeren om naar eConnect te sturen kun je de verzending via de interface stoppen. Je kunt er dan eventueel voor kiezen om de factuur op een andere manier naar de debiteur te versturen.
In hetzelfde scherm is daarnaast de actie (Opnieuw) naar eConnect versturen toegevoegd. Mocht bijvoorbeeld het e-mailadres van de debiteur gewijzigd zijn of een typefout bevatten, dan kun je met deze actie de factuur opnieuw via de interface met eConnect versturen.
Daarnaast zijn in het scherm van de Documenten twee kolommen toegevoegd: Type document en Status elektronische factuur. Dit maakt het gemakkelijker om de elektronische documenten en de status van de verzending te herkennen.