Wanneer een medewerker zwangerschaps- of ouderschapsverlof aanvraagt, zijn er naast de registratie van het verlof vaak ook andere acties die uitgevoerd moeten worden. Denk bijvoorbeeld aan het inregelen van vervangers in het systeem, het aanvragen van een vergoeding bij het UWV of het maken van een officiële bevestigingsbrief van het verlof voor de medewerker. Binnen de HRM+ module kun je voor het goedkeuren van het verlof snel en gemakkelijk automatisch een workflow van start laten gaan in AllSolutions.
In de functie Acties (MAKTIE) definieer je allereerst de gewenste workflow in de vorm van een actie met bijbehorende vervolgacties en de gewenste triggerdata. Daarna kun je in de functie Activiteiten (MAKTIV) bij afwezigheidsactiviteiten de velden Actie en Uitvoerder invullen. (Naar keuze kun je de acties in de workflow ook benoemen in het nieuwe veld Instructie bij verlofaanvraag. Zie ook dit artikel.)
Bij het goedkeuren van de verlofaanvraag (MFIVRL) zal het systeem automatisch deze actie en eventuele bijbehorende vervolgacties automatisch aanmaken. Met andere woorden, de bijbehorende workflow gaat dus van start zodra een verlofaanvraag is goedgekeurd.